Departament d'Humanitats Contemporànies - Notícies publicades en Gener, 2018

Notícies publicades en Gener, 2018
  • Dijous, 18
  • portadaViolenciayresponsabilidad

Presentació del lliure Violència i responsabilitat La repressió judicial franquista en l'àmbit local

Dimarts que ve 23 de gener a les 20 hores es realitzarà la presentació del llibre del professor Pedro Payá Violència i responsabilitat La repressió judicial franquista en l'àmbit local. L'acte se celebrarà en la Seu Universitària de la ciutat d'Alacant i comptarà amb la participació del catedràtic Roque Moreno

• semanarioactivistas

Seminari Activistes i rebels. Gènere, compromís i trasgresión a Espanya

El pròxim díaa 28 de gener se celebrarà en l'Aula CS/S009 de l'Edifici de Ciències Socials el Seminari Activistes i rebels. Gènere, compromís i trasgresión a Espanya. En el participaran, entre unes altres, les professores Mónica Moreno, Alicia Mira i Elena Nájera

• Dimarts, 16
  • grupoaico

El nostre Departament compta amb un nou projecte titulat Guerra i Història pública: Una plataforma digital per a comprendre la guerra, educar en la pau i dinamitzar el turisme. Rafael Zurita és el seu investigador principal. Es tracta d'un projecte de recerca per a grups consolidables concedit per la Generalitat Valenciana i que es desenvoluparà durant 2018 i 2019. Té com a principal objectiu el disseny i desenvolupament d'una web semàntica i d'una aplicació per a dispositiu mòbil que possibilite la creació d'una ruta de turisme d'història. Centrat en la història digital de la guerra de la Independència a la Comunitat Valenciana, el projecte pretén ser, a més, un eficaç mitjà per a la transferència del coneixement. El projecte, de caràcter interdisciplinari, està integrat per tres professors de la Universitat d'Alacant: Paz Such (Geografia Humana), Carlos Villagrá (Ciències de la Computació i Intel·ligència Artificial) i Rafael Zurita (Història Contemporània). A ells se sumen Pilar Hernando (Història del Dret, Universitat de València) i Alicia Laspra (Filologia Anglesa, Universitat d'Oviedo). I esperem la incorporació de Juan Ramón Moreno (Didàctica de les Ciències Socials, Universitat de Múrcia).

Departament d'Humanitats Contemporànies

Alacant (Spain)

Fax: (+34) 96 590 9320

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464